| Szekszárd MJV Humánszolgáltató  Központ Hajléktalansegítő Szolgálat
 
 Igénybevétel:   1. A férőhelyet a  kérelem beadásának  elbírálásától számított nyolc napon belül foglalhatja el, amennyiben nyolc napon  belül nem kerül sor az ellátás igénybevételére, új kérelmet kell előterjeszteni.    2. Az ellátás  igénybevételéhez semmiféle irat nem szükséges.   3. Az intézmény területére vihető személyes  használati tárgyak köre: személyes ruházat (két rend téli- és nyári ruházat),  cipő (maximum két pár), személyes tisztálkodáshoz szükséges eszközök, a  szabadidő eltöltéséhez szükséges tárgyak, melyet az intézményvezető előzetesen  engedélyezett. Az ügyfél részére  rendelkezésre álló szekrény befogadóképességét nem haladhatja meg  a behozott személyes tárgyak mennyisége. Ellátás tartalma: A hajléktalanok átmeneti  szállása (6 fő férfi) és az éjjeli menedékhely (20 fő férfi + 5 fő női):   4. Az  éjszakai pihenési lehetőséget; a közösségi együttlétre szolgáló helyiséget;  elsősegély nyújtásához szükséges felszerelést (elsősegélynyújtó felszerelést)  biztosít.   5. Az  intézmény segítséget nyújt az ügyfelek hivatalos ügyeinek intézéséhez (az ügyfél  együttműködésével).   6. Információadás,  tanácsadás.   7. Az  intézmény nyitvatartási időben tisztálkodási lehetőséget biztosít.   8. A  legalapvetőbb személyi tisztálkodást szolgáló tisztálkodószereket az intézmény  biztosítja.   9. Az  intézmény nyitvatartási időben mosási lehetőséget biztosít. 10.  A mosáshoz  szükséges mosóport az intézmény biztosítja. 11.  Az intézmény  étkezésre szolgáló helyiséget és ételmelegítési lehetőséget biztosít. 12.  A szálló lakói a  telefont különösen indokolt esetben az ügyeletet ellátó munkatárs  közreműködésével igénybe vehetik. 13.  Az intézmény ellátottjai részére  televíziózási lehetőséget biztosít – a „takarodó” időpontjáig. 14.  Az intézmény ügyfelei számára  könyvkölcsönzési lehetőséget biztosít. 15.  Az intézmény  segítséget nyújt a házi orvosi ellátáshoz való hozzájutáshoz. 16.  Az intézmény  biztosítja ügyfelei részére a tartózkodási helyként való bejelentkezést. 17.  Az intézmény  postacímet biztosít. 18.  Az intézmény az  Okmányiroda által bejegyzett „tartózkodási hely” létesítésére lehetőséget ad.
 Nappali melegedő (50 fő  -férfi, női-): 19.  A nappali  melegedő nyitvatartási idejében napközbeni tartózkodási lehetőséget nyújt. 20.  Az intézmény  segítséget nyújt az ügyfelek hivatalos ügyeinek intézéséhez (az ügyfél  együttműködésével). 21.  Információadás,  tanácsadás. 22.  Az intézmény  nyitvatartási időben tisztálkodási lehetőséget biztosít. 23.  A legalapvetőbb  személyi tisztálkodást szolgáló tisztálkodószereket az intézmény biztosítja. 24.  A tisztálkodás  rendje: nők 9-10 óráig, férfiak 12-14 óráig. 25.  Az intézmény  nyitvatartási időben mosási lehetőséget biztosít. 26.  A mosáshoz  szükséges mosóport az intézmény biztosítja. 27.  Az intézmény –  nyitvatartási időben - étkezésre szolgáló helyiséget és ételmelegítési  lehetőséget biztosít. 28.  Az ügyfelek a  telefont különösen indokolt esetben az intézmény dolgozójának közreműködésével  igénybe vehetik. 29.  Az intézmény ellátottjai részére  televíziózási lehetőséget biztosít. 30.  Az intézmény ügyfelei számára  könyvkölcsönzési, valamint Napilap olvasási lehetőséget biztosít. 31.  A kliensek részére sakk és csocsó  használata lehetséges. 32.  Az intézmény  postacímet biztosít. 33.  A nappali  melegedő csomagmegőrzési lehetőséget nyújt - 21 zárható szekrény formájában -. Népkonyha (50 fő  normatíva számítás szerint -férfi, női-): 34.  Az intézmény  alkalmi jelleggel, és helyben fogyasztással napi egytál meleg ételt biztosít az  igénybevevők részére. Az ételt elvinni nem szabad. 35.  Az intézmény  étkezésre szolgáló helyiséget és ételmelegítési lehetőséget biztosít. 36.  Az ügyfelek a  telefont különösen indokolt esetben az intézmény dolgozójának közreműködésével  igénybe vehetik. 37.   Alapszolgáltatáson felül az egytálételt második fogás is kiegészíti.
 Ellátás feltételei: 38.  Kötelező  regisztráció. 39.  Az ellátás  igénybevételének feltétele a fertőző betegségektől való mentességről szóló  ÁNTSZ-igazolás, valamint a – 6 hónapnál nem régebbi - negatív tüdőszűrő eredmény  bemutatása. 40.  A jogviszony  létesítésének feltétele a házirend megismerése, rendelkezéseinek előzetes  elfogadása, és az erről szóló nyilatkozat aláírása.    Nyilvántartások: 41.  Személyes adatok  nyilvántartása 42.  Nyilvántartás az  ellátásban részesülőkről 43.  Egyéni  felvételi/nyilvántartó lap 44.  Gondozási napló 45.  Térítési díj  nyilvántartó törzslap 46.  Forgalmi naplók 47.  Eseménynaplók   Kapcsolattartás  hozzátartozókkal: 48.  Az ellátást igénybe vevőnek  lehetősége van családi kapcsolatainak fenntartására, rokonok, látogatók  fogadására az intézmény vezetőjének vagy munkatársainak való bejelentést  követően minden nap. 49.  A látogatók  fogadása során figyelemmel kell lenni az intézményben élő más személyek  nyugalmára.
 Panaszjog: 50.  Az intézmény  ügyfelei az általuk sérelmesnek vélt ügyekben az intézményvezetőhöz  fordulhatnak, az intézményvezető tizenöt napon belül köteles a panasztevőt  írásban értesíteni a panasz kivizsgálásának eredményéről. Amennyiben az  intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panaszt-tevő nem ért egyet az  intézkedéssel, az intézkedés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a  fenntartóhoz fordulhat jogorvoslatért (Szekszárd és Környéke Alapellátási és  Szakosított Ellátási Társulás 7100 Szekszárd, Béla király tér 8.). 51.  Az ügyfél az  ellátottjogi képviselőhöz is fordulhat (.
 Intézményi jogviszony  megszűnése: 52.  Az intézményi jogviszony  megszűnik: a)      az intézmény jogutód nélküli  megszűnésével, b)      a jogosult  halálával, c)      a határozott  idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával, d)      a kötött  Megállapodás felmondásával. 53.  A Megállapodást írásban  felmondhatja: a)      az ellátott, indoklás nélkül, b)      az intézményvezető (szolgáltató  vezetője) az alábbiakban felsorolt esetekben. 56.  Az intézményvezetői  felmondásnak akkor van helye, ha a)      az ellátott másik intézményben  történő elhelyezése indokolt (Szt. 101.§ (2) a)), b)      további intézményi elhelyezése nem  indokolt (Szt. 101.§ (2) a)), c)      az ellátott a házirendet súlyosan  megsértette (Szt. 101.§ (2) b)), d)     az ellátott személy  térítésidíj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget (Szt. 101.§ (2) c)). 57.  Felmondási idő: a)      56. a) pont esetében 15 naptári  nap, b)      56. b) pont esetében 15 naptári  nap, c)      56. c) pont teljesülésekor  azonnali a felmondás, d)      56. d) pontban meghatározottak  megvalósulásakor 3 naptári nap. 58.  Megállapodás felmondás  jogorvoslati lehetőségei: Amennyiben a felmondás jogszerűségét az ellátott  vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a  fenntartóhoz (Szekszárd és Környéke Alapellátási és Szakosított Ellátási  Társulás 7100 Szekszárd, Béla király tér 8.) fordulhat. Bíróságtól kérhető a fenntartói döntés  jogellenességének megállapítása, ha azt az ellátott vitatja. Az ellátást változatlan  feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó nem dönt,  illetve a bíróság jogerős határozatot nem hoz.
 Térítési díj: 59.  Átmeneti  szálló:  Térítési díjat kell fizetni. A térítési díj havi összege: az ügyfél jövedelmének  10%-a, maximálisan a mindenkori intézményi térítési díj összege. Az első 30  napra nem kell térítési díjat fizetni. A díjhátralék behajtásáról a fenntartó  intézkedik. Amennyiben az ügyfél vállalja  az intézményi térítési díjjal megegyező összegű személyi térítési díj  megfizetését, abban az esetben nem kell jövedelemnyilatkozatot tennie. 60.  Éjjeli  menedékhely:  nincs térítési díj. 61.  Nappali  melegedő:  nincs térítési díj. 62.  Népkonyha:  nincs térítési díj.
 Elérhetőségek: Szekszárd MJV  Humánszolgáltató KözpontHajléktalansegítő Szolgálat
 7100 Szekszárd, Mátyás király  u. 59. 74-511-392, 74-511-393     |