Szálláshely-üzemeltetési engedély kiadása1.) Tájékoztató
A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) 2009. október 25-én lépett hatályba. E rendelet határozza meg Magyarország területén a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeit és a szálláshely-üzemeltetés bejelentésének rendjét.
Rendelkezései szerint a szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel összefüggésben kereskedelmi és szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságként a szálláshely fekvése szerinti illetékes települési önkormányzat jegyzője (továbbiakban: jegyző) jár el. Szálláshely–szolgáltatás: üzletszerű gazdasági tevékenység keretében rendszerint nem huzamos idejű éjszakai ott-tartózkodást, pihenést is magában foglaló tartózkodás céljára szálláshely nyújtása és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtása. (Továbbra sem minősül szálláshely-szolgáltatásnak az ingatlan tartós tartózkodás céljából történő használatba adása lakásbérlet, házbérlet, albérlet, vagy ágybérlet keretében.)
Szálláshelytípusok: • Szálloda • Panzió • Kemping, • Üdülőház, • Közösségi szálláshely • Egyéb szálláshely
2016. január 1-től szálláshely-szolgáltatási tevékenység valamennyi szálláshelytípus esetében a jegyzőhöz történt bejelentést követően folytatható.
A jegyző a bejelentés alapján a szálláshelyet nyilvántartásba veszi, a bejelentést közli a fogyasztóvédelmi hatósággal, valamint a területileg illetékes munkavédelmi hatósági és munkaügyi hatósági hatáskörében eljáró megyei kormányhivatallal. A bejelentés megtörténtéről szóló igazolás megküldésével – hatósági ellenőrzés lefolytatása céljából - értesíti továbbá a népegészségügyi, valamint az élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi feladatkörében eljáró illetékes kormányhivatalt, az építésügyi hatáskörben eljáró illetékes járási hivatalt, és 10 fő feletti befogadóképességű szálláshely esetén az illetékes tűzvédelmi hatóságot. A hatóságok az ellenőrzés befejezését követő nyolc napon belül, annak eredményéről tájékoztatják a jegyzőt.
A szálláshely-szolgáltatásnak folyamatosan meg kell felelnie az adott szálláshelytípusra vonatkozó, az R. 1. melléklete szerinti bejelentési és üzemeltetési követelményeknek. A szálláshely szolgáltató a bejelentett adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul, a szálláshely megszűnését a megszűnést követő 8 napon belül köteles bejelenteni a jegyzőnek.
2.) Kapcsolódó jogszabályok:
• 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről, • 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól. • 239/2009. (X.20.) kormányrendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről.
3.) Ügyintézés:
Az ügyet intéző osztály: Hatósági Igazgatóság Igazgatási Osztály Címe: 7100 Szekszárd, Béla király tér 8. ügyfélszolgálati iroda
Ügyfélfogadási időpontok: Hétfő és szerda: 8:00-12:00-ig, 13:00-16:00-ig Péntek: 8:00-12:00-ig,
Ügyintéző: Várallyayné Bánki Mária Telefon: 74/504-144
Az eljárás indul: Kérelemre
Ügyintézési határidő: 15 nap
4.) Letölthető nyomtatványok: • Bejelentés szálláshely -szolgáltatási tevékenység folytatásáról / bejelentett adat változásáról / szolgáltató tevékenység megszüntetéséről
|